Tips & Advies over online restaurant marketing

Je bent hier: Home » Tips & Advies over online restaurant marketing

Op deze pagina vind je tips & advies over:

Hoe je met jouw restaurant hoger in Google komt.
Hoe je meer reserveringen via jouw eigen website krijgt.
Hoe en welke sociale media kanalen je het beste kunt gebruiken.
En nog veel meer…

Zo kies je een domeinnaam voor een restaurantwebsite

Zo kies je een domeinnaam voor een restaurantwebsite

Open je een nieuw restaurant, of wijzig je de huidige naam? Dan heb je een nieuwe website én een nieuw internetadres, de domeinnaam, nodig. In dit artikel lees je waar je op moet letten bij het registreren van een domeinnaam voor jouw restaurantwebsite. Wat is een...

Weg met die PDF menukaart op je website!

Weg met die PDF menukaart op je website!

En dit is waarom… De meest bezocht pagina van een restaurantwebsite is de menukaart. Meestal staat de menukaart als PDF bestand op de website. De menukaart ziet er online dan precies hetzelfde uit als in het restaurant. Bovendien is het ook nog eens gemakkelijk voor...

De 5 belangrijkste onderdelen van een restaurantwebsite

De 5 belangrijkste onderdelen van een restaurantwebsite

Websites vormen met 45% de belangrijkste informatiebron voor mensen die een restaurant zoeken. Belangrijker nog dan vrienden en familie (24%) 1. Door op je website precies die informatie te geven die mensen zoeken overtuig je hen ervan om een reservering voor jouw...

7 dingen die je nodig hebt om zelf een restaurantwebsite te maken

7 dingen die je nodig hebt om zelf een restaurantwebsite te maken

Als je geen budget hebt om een professionele website voor je restaurant te laten maken dan kun je er voor kiezen dat zelf te doen. Maar vergis je niet. Er komt heel wat bij kijken en je bent er veel tijd mee kwijt. Om je op weg te helpen lees je in dit artikel wat je...

7 tips voor als je een restaurantwebsite laat maken

7 tips voor als je een restaurantwebsite laat maken

Een restaurantwebsite laten maken De website is het online uithangbord van je restaurant. Met een goede restaurantwebsite trek je gasten naar je restaurant die passen bij jouw concept. Een website die niet de juiste uitstraling heeft trekt de verkeerde gasten aan, en...

Maak een korte Google URL voor je Google Bedrijfsprofiel

Maak een korte Google URL voor je Google Bedrijfsprofiel

In juni 2021 heeft Google de optie om korte url's te maken en te wijzigen verwijderd. Korte namen en URL's die al bestaan blijven werken.Korte Google naam en URL Google voegt steeds meer sociale media mogelijkheden aan zijn systemen toe. Lokale bedrijven zoals hotels,...

Hoeveel fans heeft jouw restaurant?

Hoeveel fans heeft jouw restaurant?

Wanneer is een gast een fan? Volgens Kevin Kelly, hoofdredacteur van het Britse technologiemagazine Wired, is het belangrijk om 1.000 echte fans van je bedrijf te creëren. Zijn definitie van een fan is iemand die minimaal € 100 euro per jaar bij je besteedt. Voor een...

Online reserveringssystemen voor hotels en B&B’s

Online reserveringssystemen voor hotels en B&B’s

Waar kan iemand een kamer in jouw hotel reserveren? De website van een hotel, bed & breakfast of welke andere logiesverstrekkers dan ook, kan niet zonder eigen online reserveringssysteem. Je gasten verwachten dat er op jouw website direct gereserveerd kan worden....

Zo schrijf je pakkende teksten voor je horecawebsite

Zo schrijf je pakkende teksten voor je horecawebsite

Door: Bianca Roemaat, tekstschrijver & (horeca-) journalist van Roux Communicatie5 tips voor pakkende teksten Regelmatig kom ik horecaondernemers  tegen die vastlopen bij het schrijven van teksten voor hun horecawebsite. Mondeling kunnen ze vaak in rake...

Chatten met je gasten via Google

Chatten met je gasten via Google

Google Mijn Bedrijf heeft nu ook een chatfunctie Wist je dat je vanuit de Google Zoekresultaten of Google Maps een chatbericht naar bedrijven kunt sturen? Zo kunnen je gasten gemakkelijk contact met je opnemen. De berichten ontvang je in de App van Google Mijn Bedrijf...

Google kenmerken die de vindbaarheid van jouw zaak verbeteren

Google kenmerken die de vindbaarheid van jouw zaak verbeteren

Met deze kenmerken wordt jouw zaak beter gevonden Jouw gasten gebruiken Google om een restaurant, hotel of andere horecazaak te vinden. De kenmerken die in het Google bedrijfsprofiel van jouw zaak zijn vast gelegd hebben invloed op de vindbaarheid van jouw zaak. In...

Alle Google Bedrijfscategorieën voor de horeca op een rij

Alle Google Bedrijfscategorieën voor de horeca op een rij

Beter gevonden worden met relevante categorieën Google gebruikt de categorieën uit je Google bedrijfsprofiel om te bepalen of jouw horecazaak relevant is voor de opgegeven zoekopdracht. Relevantie is één van de drie pijlers waarop Google de rangvolgorde van de lokale...

Met welke zoektermen worden jouw concurrenten gevonden?

Met welke zoektermen worden jouw concurrenten gevonden?

Welke zoektermen zijn goed voor jouw restaurant? Als je een nieuwe website voor jouw restaurant wilt laten maken zal je tekstschrijver of webdesigner je vragen op welke zoektermen je gevonden wilt worden. Een eerste reactie is dan waarschijnlijk restaurants in...

Met welke zoektermen wordt jouw restaurant gevonden?

Met welke zoektermen wordt jouw restaurant gevonden?

Via Google naar een restaurant De meest gebruikte zoekopdracht om op Google een restaurant te vinden is 'restaurant in plaats', waarbij de plaats is waarin een restaurant wordt gezocht. Bijvoorbeeld 'restaurant in Amersfoort'. Natuurlijk worden er nog veel meer...

Goed op Google Maps met deze presentatie of workshop over Google Mijn Bedrijf

Goed op Google Maps met deze presentatie of workshop over Google Mijn Bedrijf

Tijdens deze workshop over Google Mijn Bedrijf verbeteren we het Google bedrijfsprofiel van jouw zaak. We zorgen dat jouw bedrijf in de juiste categorie staat, de adresgegevens, openingstijden en kenmerken kloppen en het fotoalbum compleet is. Resultaat: meer omzet omdat je bedrijf beter wordt gevonden in Google! De inleiding van deze workshop is ook geschikt als (branche onafhankelijke) presentatie, keynote of masterclass van ca. 30 minuten op een klantendag, evenement of bijeenkomst van groothandels, leveranciers, bedrijfs-, branche-, winkeliers- of netwerkvereniging.

Hoger in Google met een optimaal Google Bedrijfsprofiel

Hoger in Google met een optimaal Google Bedrijfsprofiel

Staat jouw zaak wel goed op Google? Als je met Google een restaurant zoekt, dan zie je dat Google handige informatie van dat restaurant laat zien zoals: de adresgegevens de openingstijden het telefoonnummer een knop om de website te bezoeken een link om online te...

Esther Borggreve van Queen of Hearts en John-Pierre Cornelissen van Horeca Webservice

Check nu de website van jouw restaurant

Op welk e-mailadres wil je de checklist ontvangen?

Gelukt! Controleer je e-mail inbox om je aanmelding te bevestigen.

Stappenplan 'Hoger in Google'

Op welk e-mailadres wil je het gratis stappenplan ontvangen?

Gelukt! Controleer je e-mail inbox om je aanmelding te bevestigen.

Pin It on Pinterest

Share This