Google kenmerken die de vindbaarheid van jouw zaak verbeteren

Je bent hier: Home » Google Mijn Bedrijf » Google kenmerken die de vindbaarheid van jouw zaak verbeteren

Met deze kenmerken wordt jouw zaak beter gevonden

Jouw gasten gebruiken Google om een restaurant, hotel of andere horecazaak te vinden. De kenmerken die in het Google bedrijfsprofiel van jouw zaak zijn vast gelegd hebben invloed op de vindbaarheid van jouw zaak. In dit artikel leg ik uit welke kenmerken er voor hotels en restaurants zijn en hoe je deze aan het bedrijfsprofiel van jouw zaak kunt toevoegen.

Dit zegt Google zelf over de kenmerken:

“Kenmerken zijn gegevens die klanten meer vertellen over uw bedrijf, zoals ‘Heeft wifi’ of ‘Heeft een terras’. Voeg relevante en correcte kenmerken aan uw bedrijfsvermelding toe, zodat mensen uw bedrijf kunnen vinden op Google.”

Google kenmerken

De Google kenmerken die je kunt selecteren zijn afhankelijk van de hoofdcategorie die je in je Google bedrijfsprofiel hebt aangegeven. Op dit moment zijn er voor restaurants 79 en voor hotels 71 kenmerken beschikbaar. Hieronder zie je hoe Google de kenmerken van een restaurant op een telefoon laat zien. Je ziet dat Google ook iedere internetgebruiker de mogelijkheid geeft om wijzigingen voor te stellen.

Restaurant kenmerken in het Google Bedrijfsprofiel

Kenmerken wijzigen in Google Mijn Bedrijf

Om de kenmerken die Google van jouw zaak laat zien te wijzigen moet je eerst het bedrijfsprofiel van jouw zaak claimen. Daarna kun je de kenmerken wijzigen:

  • Ga naar https://business.google.com.
  • Kies voor ‘Informatie’ in het linker menu.
  • Scrol naar beneden totdat je de kenmerken ziet en klik op het potloodje.
  • Door één of meerdere keren op een kenmerk te klikken geef je aan of het kenmerk wel of niet op jouw zaak van toepassing is.
In de video hieronder zie je hoe je de kenmerken wijzigt.
  • Wit er is niet aangegeven of het kenmerk van toepassing is. Google neemt aan dat je dit product/dienst niet levert en het wordt niet in je bedrijfsprofiel getoond.
  • Blauw (ingeschakeld): geeft aan dat je dit product/dienst wél levert. Dit wordt expliciet in je bedrijfsprofiel getoond.
  • Zwart (uitgeschakeld): geeft aan dat je dit product/dienst niet levert. Voor de meeste kenmerken wordt dit niet in je bedrijfsprofiel getoond.

Deze toggle is standaard gesloten (advanced, display:none)

De kenmerken voor restaurants

Hoogtepunten
  • Live muziek
  • Onder vrouwelijk bestuur
  • Open haard
  • Sportwedstrijden
  • Zitplaatsen buiten
  • Zitplaatsen op het dak
Toegankelijkheid
  • Rolstoeltoegangkelijk toilet
  • Rolstoelvriendelijke ingang
  • Rolstoelvriendelijke lift
  • Rolstoelvriendelijke parking
  • Rolstoelvriendelijke zitplaatsen
Voorzieningen
  • Bar ter plekke
  • Geschikt voor kinderen
  • Kinderstoelen
  • Toilet
  • Unisex toilet
  • Wifi: betaald
  • Wifi: gratis
  • Zitverhogers
Publiek
  • Gezinsvriendelijk
  • LGBT
Maaltijdopties
  • Bediening aan tafel
  • Brunch
  • Catering
  • Dessert
  • Diner
  • Lunch
  • Ontbijt
  • Vooraf bestellen
  • Zitplaatsen
Gezondheid en veiligheid
  • Klanten moeten temperatuur laten controleren
  • Mondkapje verplicht
  • Personeel draagt mondkapjes
  • Reserveren nodig
  • Temperatuur van personeel wordt gecontrolleerd
Aanbod
  • Alcohol
  • Ambachtelijk bier
  • Bier
  • Biologische gerechten
  • Cider
  • Coctails
  • Degustatiemenu
  • Drankjes tijdens happy hour
  • Eten ’s avonds laat
  • Eten tijdens happy hour
  • Garderobe
  • Koosjer: Parve
  • Koosjer: Vlees
  • Koosjer: Zuivel
  • Geschikt om alleen koffie te drinken
  • Geschikt om alleen wat te drinken
  • Glutenvrije menuoptie’s
  • Halal gerechten
  • Happy hour
  • Kindermenu
  • Kleine gerechtjes
  • Koffie
  • Lokale ingrediënten
  • Menukaart in Braille
  • Onbeperkt eten
  • Pittige gerechten
  • Saladebar
  • Sterke drank
  • Thee
  • Vegetarische menuoptie’s
  • Wijn
Betalen
  • Alleen contant geld (let op, zet deze alléén aan als je géén van de andere betaalwijzes accepteert!)
  • Betaalpassen
  • Cheques
  • Contactloos mobiel betalen
  • Creditcards: American Express
  • Creditcards: China UnionPay
  • Creditcards: Diners Club
  • Creditcards: Discover
  • Creditcards: JCB
  • Creditcards: MasterCard
  • Creditcards: Visa
Planning
  • Accepteert reserveringen
  • LGBTQ-vriendelijk
  • Reserveren nodig
  • Veilige omgeving voor transgenders
Serviceopties
  • Drive-in
  • Afhalen
  • Bezorging
  • Buiten afhalen
  • Contactloos bezorgen
  • Ter plaatse eten

De kenmerken voor hotels

Hotels kunnen voor ieder van de volgende opties aangeven of dit:

  • Beschikbaar is
  • Niet beschikbaar is
  • Afhankelijk van de dag van de week
  • Afhankelijk van het seizoen
  • Wordt gerenoveerd
  • Niet zeker/onduidelijk
Beleid voor COVID-19-hulpverleners
  • Speciale accommodatie of kortingen voor COVID-19-hulpverleners, zoals zorgmedewerkers, primaire hulpverleners en essentiële werkers.
Internetopties
  • Werkstation met internet
  • Wifi
  • Wifi prijs (gratis/tegen betaling)
  • Wifi in openbare ruimten
Eten en drinken
  • Restaurant
  • Bar
  • Dinerbuffer
  • Bediening aan tafel
  • Roomservice
  • Automaten
  • Ontbijt
  • Ontbijt prijs (gratis/tegen betaling)
  • Ontbijtbuffet
Beleid en betalingen
  • Inchecktijd
  • Uitchecktijd
  • Contante betalingen
  • Contante betalingen
  • Cheques
  • Creditcards
  • Pinpassen
  • Mobiel betalen met NFC
  • Kinderen verblijven gratis
  • Rookvrije accommodatie
  • All-inclusive
Activiteiten
  • Toegang tot strand
  • Privéstrand
  • Aan het strand
  • Fietsverhuur
  • Boetieken
  • Golf
  • Paardrijden
  • Scubaduiken
  • Snorkelen
  • Tennis
  • Vaartuigverhuur
  • Waterskiën
  • Casino
  • Gameroom
  • Nachtclub/dj
Services
  • Bagageopslag
  • Conciërge
  • (Kleine) supermarkt
  • Wisselkantoor
  • Lift
  • Receptie
  • Cadeauwinkel
  • Wasservice door het hotel
  • Selfservice wasserette
  • Social hour
  • Wekservice
  • Kamerservice
  • Turndownservice
  • Gesproken talen aangeven
Kinderen
  • Activiteiten voor kinderen
  • Babysitservice
  • Babysitservice
  • Kindvriendelijk
Zwembaden
  • Binnenzwembaden
  • Buitenzwembaden
  • Zwembad alleen voor volwassenen
  • Bubbelbad
  • Lazy river
  • Thermaalbad/warmwaterbron
  • Peuterbad
  • Waterglijbaan
  • Golfslagbad
  • Waterpark
  • Badmeester
Parkeren en vervoer
  • Parkeergelegenheid
  • Prijs (gratis/tegen betaling)
  • Zelf parkeren
  • Valetparking
  • Oplaadpunten voor elektrische auto’s
  • Transfer
  • Shuttlebus van en naar de luchthaven
  • Privé-autoservice
  • Lokale shuttlebus
  • Autohuur ter plekke
Wellness
  • Fitnessruimte
  • Prijs (gratis/tegen betaling)
  • Crosstrainer
  • Loopband
  • Vrije gewichten
  • Gewichtenapparaten
  • Massages
  • Kapsalon
  • Sauna
  • Wellnesscentrum
  • Dienstdoende arts
Toegankelijkheid
  • Toegankelijk voor personen met beperkte mobiliteit
  • Parkeerplekken voor gehandicapten
  • Zwembad toegankelijk voor gehandicapten
  • Lift toegankelijk voor gehandicapten
Evenementen en zakelijke activiteiten
  • Vergaderruimtes
  • Werkruimte
Huisdieren
  • Huisdieren toegestaan
  • Prijs (gratis/tegen betaling)
  • Honden
  • Katten

 

Google vraagt jouw gasten om kenmerken te delen

Behalve dat je zelf de kenmerken van jouw zaak kunt aangeven vraagt de Google Maps App ook actief aan jouw gasten welke kenmerken van toepassing zijn. Ik heb ze hieronder voor je op een rijtje gezet (diashow).

Zodra er voldoende gasten zijn die vragen over jouw zaak hebben beantwoord krijg je in Google Mijn Bedrijf een melding dat er geüpdatete gegevens zijn zoals in de afbeelding hieronder.
Deze locatie heeft geüpdatete gegevens van Google-gebruikers of andere bronnen. Controleer of deze gepubliceerde updates correct zijn.
Over deze updates zegt Google:

“Google kan locaties op elk willekeurig moment updaten en de informatie die door Google is geüpdatet, verschijnt live op Maps, Zoeken en andere Google-services. “

Daarom is het belangrijk dat je regelmatig in Google Mijn Bedrijf controleert of er updates voor jouw bedrijfsgegevens zijn en of die ook kloppen. Ga nu naar Google Mijn Bedrijf en controleer of alle relevante kenmerken voor jouw zaak zijn geselecteerd.

Esther Borggreve van Queen of Hearts en John-Pierre Cornelissen van Horeca Webservice

Check nu de website van jouw restaurant

Op welk e-mailadres wil je de checklist ontvangen?

Gelukt! Controleer je e-mail inbox om je aanmelding te bevestigen.

Stappenplan 'Hoger in Google'

Op welk e-mailadres wil je het gratis stappenplan ontvangen?

Gelukt! Controleer je e-mail inbox om je aanmelding te bevestigen.

Pin It on Pinterest

Share This