Staat jouw zaak wel goed op Google?
Als je met Google een restaurant zoekt, dan zie je dat Google handige informatie van dat restaurant laat zien zoals:
- de adresgegevens
- de openingstijden
- het telefoonnummer
- een knop om de website te bezoeken
- een link om online te reserveren of bestellen
- een knop om de routebeschrijving op te vragen
- recensies op Google en reviews afkomstig van andere websites
- de populaire bezoektijden en verblijfsduur in dit restaurant
- en zelfs een optie om vragen te stellen
Zoek eens naar jouw eigen horecazaak. Zijn alle gegevens compleet en klopt alles? Want als Google de verkeerde openingstijden geeft dan blijven je gasten weg of staan ze voor een gesloten deur!
De kenniskaart van Restaurant Vroeger in Ede.
Een stappenplan speciaal voor de horeca!
Je loopt gasten mis als jouw Google Bedrijfsprofiel (voorheen ‘Google Mijn Bedrijf’) niet goed wordt gevonden of de verkeerde informatie laat zien. Dit kun je snel zelf oplossen door jouw bedrijfsvermelding te claimen én te verbeteren.
In mijn gratis e-book Hoger in Google met een goed Google Bedrijfsprofiel staat een makkelijk te volgen stappenplan om zelf je bedrijfsvermelding te claimen en te optimaliseren.
Als je jouw Google bedrijfsvermelding hebt geoptimaliseerd komt je horecazaak hoger in Google. Daarnaast valt je zaak beter op in de zoekresultaten, met als gevolg meer gasten en een hogere omzet. Je kunt bovendien reageren op de Google recensies van je gasten.
Twijfel je nog? Dit zijn de voordelen:
- Commissiekosten besparen: je kunt een link toevoegen naar de bestel- en reserveerpagina van jouw eigen website. Hierdoor bespaar je commissiekosten op reserveringen door derden zoals TheFork en Thuisbezorgd.
- Meer bezoekers: als iemand specifiek naar jouw restaurant zoekt, dan valt de informatie die Google laat zien meteen op. Je valt niet weg tussen de websites en advertenties van vergelijkingssites zoals TheFork, Eet.nu en TripAdvisor.
- Duidelijke bedrijfsinformatie: potentiële gasten zien in één oogopslag de naam van jouw restaurant, het adres, telefoonnummer en de openingstijden. Ze kunnen doorklikken naar jouw website, je foto’s bekijken, beoordelingen lezen en een routebeschrijving opvragen. Dat dit veel gebeurt zie je in bijgaande afbeelding met cijfers uit Google Mijn Bedrijf van een van de restaurants die hun vermelding hebben geclaimd en geoptimaliseerd.
- Reageer op Google recensies: jouw gasten kunnen overal een beoordeling achterlaten, ook op Google. Google vraagt recente gasten zelfs om een beoordeling te geven. Als je jouw Google bedrijfsvermelding hebt geclaimd kun je hierop reageren. Dat is belangrijk, zeker als je eens een minder goede beoordeling hebt.
Overtuigd?
Als jij je liever bezig houdt met je gasten dan met computers dan kun je het bedrijfsprofiel van jouw zaak ook door mij laten claimen en verbeteren. Achter in het e-book staat een wel heel aantrekkelijk aanbod.
Deel dit artikel met je collega’s en vrienden. Je kent vast iemand die hier ook iets aan heeft. En als je de handleiding gelezen hebt hoor ik graag wat je ervan vond. Laat het mij hieronder weten!