Tips & Advies over online restaurant marketing

Je bent hier: Home » Tips & Advies over online restaurant marketing

Op deze pagina vind je tips & advies over:

Hoe je met jouw restaurant hoger in Google komt.
Hoe je meer reserveringen via jouw eigen website krijgt.
Hoe en welke sociale media kanalen je het beste kunt gebruiken.
En nog veel meer…

Het belang van online reviews en hoe je meer reviews krijgt

Het belang van online reviews en hoe je meer reviews krijgt

De zoektocht naar een goed restaurant begint vrijwel altijd online. Voordat iemand een restaurant reserveert heeft hij al meerdere restaurants vergeleken en tientallen reviews gelezen. Daarom zouden online reviews een niet te onderschatten onderdeel van je...

Vergelijking 21 QR bestelsystemen voor de horeca

Vergelijking 21 QR bestelsystemen voor de horeca

Gasten bestellen zelf met hun telefoon en QR code Veel horecaondernemers gruwen ervan: gasten zelf hun eten en drinken laten bestellen met hun eigen telefoon. Het zou ongastvrij en onpersoonlijk zijn. Toch zijn er ook voordelen: gasten hoeven niet te wachten totdat de...

Linkbuilding om hoger in Google te komen

Linkbuilding om hoger in Google te komen

Populaire horecazaken staan meestal hoog in de Google zoekresultaten. Dat komt onder andere doordat ze vaak op andere websites worden vermeld. Iedere vermelding is een aanbeveling, en Google houdt dat bij. Start met linkbuilding om meer vermeldingen te krijgen en...

Heb jij al een mobielvriendelijke restaurantwebsite?

Heb jij al een mobielvriendelijke restaurantwebsite?

Een mobielvriendelijke restaurantwebsite is een must Een mobielvriendelijke restaurantwebsite is niet langer een pré maar een must. De mobiele telefoon wordt steeds vaker gebruikt om de website van een restaurant te zoeken, de website en menukaart te bekijken en een...

Hoger in Google door online reviews

Hoger in Google door online reviews

Restaurants en hotels staan op de 1e en 2e plaats van branches waarvan consumenten het vaakst online reviews lezen en geven. Ze doen dat direct op Google, op beoordelingssites zoals TheFork en Tripadvisor en op sociale media sites zoals Facebook. Omdat consumenten...

Hoe kom je hoger in Google met je restaurantwebsite?

Hoe kom je hoger in Google met je restaurantwebsite?

Horeca-ondernemers vragen mij vaak wat ze moeten doen om met hun hun restaurantwebsite hoger in de Google zoekresultaten te komen. Mijn antwoord is altijd dat hun website dan beter moet zijn dan de website van hun concurrenten. De volgende vraag is dan natuurlijk wat...

De allergrootste fout in het sociale media profiel van restaurants

De allergrootste fout in het sociale media profiel van restaurants

Onlangs zag ik op Instagram een foto van een lekker gerecht dat door een restaurant werd gedeeld. Aan alles was gedacht: een professionele foto met logo, een smakelijke beschrijving van het gerecht en een uitnodiging om dit gerecht te komen proeven. Toch zou er geen...

1e hulp bij het schrijven van teksten voor je restaurantwebsite

1e hulp bij het schrijven van teksten voor je restaurantwebsite

Het schrijven van teksten voor een restaurantwebsite lijkt eenvoudig. Daardoor denken sommige horecaondernemers dat ze dat wel zelf kunnen. Al snel blijkt dan dat het best tegenvalt. Dan stellen ze de klus uit tot het echt niet langer kan, om uiteindelijk met veel...

Waar kan ik gratis foto’s op internet vinden? [13 fotosites]

Waar kan ik gratis foto’s op internet vinden? [13 fotosites]

Een boete van € 363,- voor onrechtmatig fotogebruik In een Facebookgroep met horecamensen zag ik een waarschuwing van een restaurateur. Hij had een rekening van € 363,- gekregen omdat hij een foto had gebruikt die hij “gratis” van internet had geplukt. Gratis foto’s...

Gratis adverteren met Google Posts

Gratis adverteren met Google Posts

Facebook en Instagram, de horeca is er dol op. Niet in de laatste plaats omdat je op deze sociale platforms promotieberichten gratis kunt delen met je volgers. Er zijn maar weinig horecaondernemers die weten dat je met Google Posts ook gratis berichten op Google kunt...

Zo wijzig je de openingstijden in je Google Bedrijfsvermelding

Zo wijzig je de openingstijden in je Google Bedrijfsvermelding

Help! Google geeft aan dat onze zaak gesloten is maar we zijn gewoon open. We merken dat er daardoor minder gasten komen dan normaal. Maar hoe kan ik op Google onze openingstijden wijzigen? Ik spreek regelmatig horecaondernemers die dit hebben ervaren. Of juist het...

Moet er een cookiemelding op een horecawebsite?

Moet er een cookiemelding op een horecawebsite?

Het koekje bij de koffie is een echte Nederlandse traditie die symbool staat voor gastvrijheid.  Online worden hele andere ‘cookies’ geserveerd. Deze worden door de verplichte cookiemelding als minder gastvrij ervaren. In dit artikel lees je in welke gevallen je...

Hoger in Google met landingspagina’s voor restaurants

Hoger in Google met landingspagina’s voor restaurants

Landingspagina's die scoren in Google Iedere restaurateur wil met zijn restaurant op de eerste plaats in de Google zoekresultaten staan. Dat kan natuurlijk niet, want er is maar één eerste plaats. Om op die felbegeerde eerste plaats te komen, moet jouw website het...

9 uitstelexcuses voor je nieuwe website

9 uitstelexcuses voor je nieuwe website

Je weet al lang dat jouw website aan vernieuwing toe is. En je weet ook dat een verouderde website op termijn gasten en dus omzet kost. Toch heb je allerlei excuses om niet met die nieuwe website aan de slag te gaan. Hieronder geef ik je de 9 meest gebruikte...

Foto’s & video’s mét logo delen op sociale media

Foto’s & video’s mét logo delen op sociale media

De meeste food- en restaurantfoto’s en video’s die ik op sociale media zie zijn niet voorzien van een logo. Daardoor zie je niet meteen van wie de foto is of waar hij is genomen. Dat is een gemiste kans. Een logo zorgt voor herkenbaarheid en naamsbekendheid Door je...

6 tips om je website voor te bereiden op de feestdagen

6 tips om je website voor te bereiden op de feestdagen

Gebruik je website om de feestdagen te promoten Speel jij met je restaurant in op de verschillende feestdagen? Om tijdens de feestdagen meer gasten te trekken is een speciaal menu of arrangement niet genoeg. Je moet het arrangement ook promoten zodat je gasten weten...

Maakt Facebook een restaurantwebsite overbodig?

Maakt Facebook een restaurantwebsite overbodig?

Is een restaurantwebsite nog wel nodig als je al een Facebook-pagina hebt? Waarschijnlijk heb je, net zoals de meeste restaurants een Facebook-pagina. Daarop staan je adres en openingstijden, menukaart, foto’s en video’s. Bovendien kun je er ook gemakkelijk berichten...

Esther Borggreve van Queen of Hearts en John-Pierre Cornelissen van Horeca Webservice

Check nu de website van jouw restaurant

Op welk e-mailadres wil je de checklist ontvangen?

Gelukt! Controleer je e-mail inbox om je aanmelding te bevestigen.

Stappenplan 'Hoger in Google'

Op welk e-mailadres wil je het gratis stappenplan ontvangen?

Gelukt! Controleer je e-mail inbox om je aanmelding te bevestigen.

Pin It on Pinterest

Share This