Tips & Advies over online restaurant marketing

Je bent hier: Home » Tips & Advies over online restaurant marketing

Op deze pagina vind je tips & advies over:

Hoe je met jouw restaurant hoger in Google komt.
Hoe je meer reserveringen via jouw eigen website krijgt.
Hoe en welke sociale media kanalen je het beste kunt gebruiken.
En nog veel meer…

Gratis adverteren met Google Posts

Gratis adverteren met Google Posts

Facebook en Instagram, de horeca is er dol op. Niet in de laatste plaats omdat je op deze sociale platforms promotieberichten gratis kunt delen met je volgers. Er zijn maar weinig horecaondernemers die weten dat je met Google Posts ook gratis berichten op Google kunt...

Zo wijzig je de openingstijden in je Google Bedrijfsvermelding

Zo wijzig je de openingstijden in je Google Bedrijfsvermelding

Help! Google geeft aan dat onze zaak gesloten is maar we zijn gewoon open. We merken dat er daardoor minder gasten komen dan normaal. Maar hoe kan ik op Google onze openingstijden wijzigen? Ik spreek regelmatig horecaondernemers die dit hebben ervaren. Of juist het...

Moet er een cookiemelding op een horecawebsite?

Moet er een cookiemelding op een horecawebsite?

Het koekje bij de koffie is een echte Nederlandse traditie die symbool staat voor gastvrijheid.  Online worden hele andere ‘cookies’ geserveerd. Deze worden door de verplichte cookiemelding als minder gastvrij ervaren. In dit artikel lees je in welke gevallen je...

Waar kan ik gratis foto’s op internet vinden?

Waar kan ik gratis foto’s op internet vinden?

Een boete van € 497,- voor onrechtmatig fotogebruik In een Facebookgroep met horecamensen zag ik een waarschuwing van een restaurateur. Hij had een rekening van € 497,- gekregen omdat hij een foto had gebruikt die hij “gratis” van internet had geplukt. Gratis foto’s...

Hoger in Google met een landingspagina voor restaurants

Hoger in Google met een landingspagina voor restaurants

Landingspagina's die scoren in Google Iedere restaurateur wil met zijn restaurant op de eerste plaats in de Google zoekresultaten staan. Dat kan natuurlijk niet, want er is maar één eerste plaats. Om op die felbegeerde eerste plaats te komen, moet jouw website het...

9 uitstelexcuses voor je nieuwe website

9 uitstelexcuses voor je nieuwe website

Je weet al lang dat jouw website aan vernieuwing toe is. En je weet ook dat een verouderde website op termijn gasten en dus omzet kost. Toch heb je allerlei excuses om niet met die nieuwe website aan de slag te gaan. Hieronder geef ik je de 9 meest gebruikte...

Foto’s & video’s mét logo delen op sociale media

Foto’s & video’s mét logo delen op sociale media

De meeste food- en restaurantfoto’s en video’s die ik op sociale media zie zijn niet voorzien van een logo. Daardoor zie je niet meteen van wie de foto is of waar hij is genomen. Dat is een gemiste kans. Een logo zorgt voor herkenbaarheid en naamsbekendheid Door je...

Heb jij al een mobielvriendelijke restaurantwebsite?

Heb jij al een mobielvriendelijke restaurantwebsite?

Een mobielvriendelijke restaurantwebsite is een must Een mobielvriendelijke restaurantwebsite is niet langer een pré maar een must. De mobiele telefoon wordt steeds vaker gebruikt om de website van een restaurant te zoeken, de website en menukaart te bekijken en een...

Zo maak je je website klaar voor de feestdagen

Zo maak je je website klaar voor de feestdagen

Gebruik je website om de feestdagen te promoten Speel jij met je restaurant in op de verschillende feestdagen? Om tijdens de feestdagen meer gasten te trekken is een speciaal menu of arrangement niet genoeg. Je moet het arrangement ook promoten zodat je gasten weten...

Maakt Facebook een restaurantwebsite overbodig?

Maakt Facebook een restaurantwebsite overbodig?

Is een restaurantwebsite nog wel nodig als je al een Facebook-pagina hebt? Waarschijnlijk heb je, net zoals de meeste restaurants een Facebook-pagina. Daarop staan je adres en openingstijden, menukaart, foto’s en video’s. Bovendien kun je er ook gemakkelijk berichten...

Zo kies je een domeinnaam voor een restaurantwebsite

Zo kies je een domeinnaam voor een restaurantwebsite

Open je een nieuw restaurant, of wijzig je de huidige naam? Dan heb je een nieuwe website én een nieuw internetadres, de domeinnaam, nodig. In dit artikel lees je waar je op moet letten bij het registreren van een domeinnaam voor jouw restaurantwebsite. Wat is een...

Weg met die PDF menukaart op je website!

Weg met die PDF menukaart op je website!

En dit is waarom... De meest bezocht pagina van een restaurantwebsite is de menukaart. Meestal staat de menukaart als PDF bestand op de website. De menukaart ziet er online dan precies hetzelfde uit als in het restaurant. Bovendien is het ook nog eens gemakkelijk voor...

De 5 belangrijkste onderdelen van een restaurantwebsite

De 5 belangrijkste onderdelen van een restaurantwebsite

Websites vormen met 45% de belangrijkste informatiebron voor mensen die een restaurant zoeken. Belangrijker nog dan vrienden en familie (24%) 1. Door op je website precies die informatie te geven die mensen zoeken overtuig je hen ervan om een reservering voor jouw...

7 dingen die je nodig hebt om zelf een restaurantwebsite te maken

7 dingen die je nodig hebt om zelf een restaurantwebsite te maken

Als je geen budget hebt om een professionele website voor je restaurant te laten maken dan kun je er voor kiezen dat zelf te doen. Maar vergis je niet. Er komt heel wat bij kijken en je bent er veel tijd mee kwijt. Om je op weg te helpen lees je in dit artikel wat je...

7 tips voor als je een restaurantwebsite laat maken

7 tips voor als je een restaurantwebsite laat maken

Een restaurantwebsite laten maken De website is het online uithangbord van je restaurant. Met een goede restaurantwebsite trek je gasten naar je restaurant die passen bij jouw concept. Een website die niet de juiste uitstraling heeft trekt de verkeerde gasten aan, en...

Maak een korte Google URL voor je Google Bedrijfsprofiel

Maak een korte Google URL voor je Google Bedrijfsprofiel

Korte Google naam en URL Google voegt steeds meer sociale media mogelijkheden aan zijn systemen toe. Lokale bedrijven zoals hotels, restaurants en cafes kunnen bijvoorbeeld een korte naam en URL voor hun Google Bedrijfsprofiel maken. Google heeft dit gekopieerd van de...

Hoeveel fans heeft jouw restaurant?

Hoeveel fans heeft jouw restaurant?

Wanneer is een gast een fan? Volgens Kevin Kelly, hoofdredacteur van het Britse technologiemagazine Wired, is het belangrijk om 1.000 echte fans van je bedrijf te creëren. Zijn definitie van een fan is iemand die minimaal € 100 euro per jaar bij je besteedt. Voor een...

Esther Borggreve van Queen of Hearts en John-Pierre Cornelissen van Horeca Webservice

Check nu de website van jouw restaurant

Op welk e-mailadres wil je de checklist ontvangen?

Gelukt! Controleer je e-mail inbox om je aanmelding te bevestigen.

Stappenplan 'Hoger in Google'

Op welk e-mailadres wil je het gratis stappenplan ontvangen?

Gelukt! Controleer je e-mail inbox om je aanmelding te bevestigen.

Pin It on Pinterest

Share This