Je weet al lang dat jouw website aan vernieuwing toe is. En je weet ook dat een verouderde website op termijn gasten en dus omzet kost. Toch heb je allerlei excuses om niet met die nieuwe website aan de slag te gaan.
Hieronder geef ik je de 9 meest gebruikte uitstelexcuses én 9 tips om toch aan de slag te gaan.
1. Ik heb het te druk
Dit excuus hoor ik regelmatig. Maar je website is het belangrijkste onderdeel van al je marketingactiviteiten. Beschouw het niet als randzaak.
Als webdesigner die gespecialiseerd is in het maken van websites voor restaurants snap ik dat. Daarom neem ik je zoveel mogelijk werkzaamheden uit handen. Jij zegt wat je wilt, en ik maak en beheer de website zodat deze altijd up-to-date is.
2. Ik heb een Facebook pagina
Een Facebook pagina is belangrijk voor de marketing van je restaurant, maar het is geen vervanging voor een website. In mijn artikel ‘Maakt Facebook een restaurantwebsite overbodig?’ geef ik je 6 redenen waarom Facebook geen vervanging voor je website is.
3. Ik heb maar een klein restaurant
De moderne restaurantbezoeker zoekt online naar restaurants. Het maakt geen verschil of je een klein of groot restaurant hebt. Je hebt een website nodig zodat deze mensen je kunnen vinden en je niet afhankelijk bent van toevallige passanten.
4. Ik heb geen idee waar ik moet beginnen
Je bent restaurateur, geen webdesigner. Ik ben dat wel en ik help je graag met je nieuwe website. Bel mij als je niet weet hoe je moet beginnen. Je zult zien dat het meevalt.
5. Ik wil eerst nieuwe teksten schrijven
Natuurlijk mag je zelf teksten voor je website schrijven, maar uitbesteden kan ook. Een ervaren copywriter schrijft op basis van jouw input teksten die bij jouw doelgroep én bij google in de smaak vallen.
Ik werk samen met tekstschrijvers en communicatiespecialisten die veel ervaring hebben met het schrijven van webteksten voor restaurants en ander horecabedrijven.
6. Ik heb nog geen recente foto’s
Op je nieuwe website moeten natuurlijk recente foto’s. Maar dat is geen reden om de nieuwe website uit te stellen. Het is zelfs beter om eerst een website te laten ontwerpen. Pas daarna komen de foto’s.
Zodra het ontwerp van de website klaar is krijg je een overzicht van de foto’s die nodig zijn. Je fotograaf weet zo precies wat hij moet doen. Als je nog geen fotograaf hebt breng ik je in contact met een fotograaf die gespecialiseerd is in horeca-, food-, en interieurfotografie.
7. Ik kan geen websites onderhouden
Is dat de reden dat je nu een hele nieuwe website nodig hebt? Ik hoor vaak dat restaurateurs hun eerste website hebben laten maken door een vriend, kennis of freelancer. Die persoon zou ook het onderhoud doen, maar is inmiddels al een tijdje buiten beeld. En omdat je zelf de kennis niet hebt is je website inmiddels verouderd.
Een website heeft onderhoud nodig. Omdat de meest restaurateurs de tijd en kennis niet hebben kun je dit aan mij uitbesteden. Ik zorg dat je website up-to-date en veilig is, installeer updates en maak dagelijkse een backup. Als er een aanpassing nodig is, bijvoorbeeld een nieuwe menukaart, dan mail je me die gewoon en ik zorg voor de rest.
8. Ik vind een nieuwe website te duur
Wanneer is een website te duur? Er zijn webdesigners en full service marketing- en communicatiebureaus die duizenden euro’s voor een website vragen. Dat is inderdaad duur en onnodig.
Bij Horeca Webservice krijg je voor minder dan duizend euro een professionele website en persoonlijke service.
9. Ik heb al een website
Dat is een gemakkelijk excuus. Je weet heel goed dat je een nieuwe website nodig hebt, maar omdat je geen tijd hebt en er tegenop ziet stel je jezelf met dit excuus gerust.
Maar is je website nog wel goed vindbaar? Werkt hij goed op een mobiele telefoon? Voldoet hij aan de privacywet? Is de menukaart makkelijk leesbaar en kun je online reserveren? Download hier mijn gratis checklist met alle aandachtspunten voor restaurantwebsites.
Nog een meer excuses?
Ik denk dat ik alle excuses al wel een keer heb gehoord, maar laat het mij weten als jij nog een ander excuus hebt
Stop nu met die excuses en bel mij!
Doe jezelf een plezier en hak die knoop door. Het kost je maar één telefoontje en dan heb je meteen een zorg minder.
Bel of mail mij voor meer informatie. Ik help je graag verder.