Op deze pagina vind je tips & advies over:
Hoe je met jouw restaurant hoger in Google komt.
Hoe je meer reserveringen via jouw eigen website krijgt.
Hoe en welke sociale media kanalen je het beste kunt gebruiken.
En nog veel meer…
7 tips voor als je een restaurantwebsite laat maken
Een restaurantwebsite laten maken De website is het online uithangbord van je restaurant. Met een goede restaurantwebsite trek je gasten naar je restaurant die passen bij jouw concept. Een website die niet de juiste uitstraling heeft trekt de verkeerde gasten aan, en...
Hoeveel fans heeft jouw restaurant?
Wanneer is een gast een fan? Volgens Kevin Kelly, hoofdredacteur van het Britse technologiemagazine Wired, is het belangrijk om 1.000 echte fans van je bedrijf te creëren. Zijn definitie van een fan is iemand die minimaal € 100 euro per jaar bij je besteedt. Voor een...
Zo schrijf je pakkende teksten voor je horecawebsite
Door: Bianca Roemaat, tekstschrijver & (horeca-) journalist van Roux Communicatie5 tips voor pakkende teksten Regelmatig kom ik horecaondernemers tegen die vastlopen bij het schrijven van teksten voor hun horecawebsite. Mondeling kunnen ze vaak in rake...
Chatten met je gasten via Google
Deze functie heeft Google op 31 juli 2024 verwijderd. Meer info ↗ Google Mijn Bedrijf heeft nu ook een chatfunctie Wist je dat je vanuit de Google Zoekresultaten of Google Maps een chatbericht naar bedrijven kunt sturen? Zo kunnen je gasten gemakkelijk contact...
Met welke zoektermen worden jouw concurrenten gevonden?
Welke zoektermen zijn goed voor jouw restaurant? Als je een nieuwe website voor jouw restaurant wilt laten maken zal je tekstschrijver of webdesigner je vragen op welke zoektermen je gevonden wilt worden. Een eerste reactie is dan waarschijnlijk restaurants in...
Met welke zoektermen wordt jouw restaurant gevonden?
Via Google naar een restaurant De meest gebruikte zoekopdracht om op Google een restaurant te vinden is 'restaurant in plaats', waarbij de plaats is waarin een restaurant wordt gezocht. Bijvoorbeeld 'restaurant in Amersfoort'. Natuurlijk worden er nog veel meer...
Goed op Google Maps met deze presentatie of workshop over Google Mijn Bedrijf
Tijdens deze workshop over Google Mijn Bedrijf verbeteren we het Google bedrijfsprofiel van jouw zaak. We zorgen dat jouw bedrijf in de juiste categorie staat, de adresgegevens, openingstijden en kenmerken kloppen en het fotoalbum compleet is. Resultaat: meer omzet omdat je bedrijf beter wordt gevonden in Google! De inleiding van deze workshop is ook geschikt als (branche onafhankelijke) presentatie, keynote of masterclass van ca. 30 minuten op een klantendag, evenement of bijeenkomst van groothandels, leveranciers, bedrijfs-, branche-, winkeliers- of netwerkvereniging.
Hoger in Google met een optimaal Google Bedrijfsprofiel
Staat jouw zaak wel goed op Google? Als je met Google een restaurant zoekt, dan zie je dat Google handige informatie van dat restaurant laat zien zoals: de adresgegevens de openingstijden het telefoonnummer een knop om de website te bezoeken een link om online te...
Maak een welkomstaanbieding voor volgers van je Google Bedrijfsprofiel
In februari 2022 heeft Google heeft de volgfunctie en welkomstaanbieding verwijderd.Volgers op Google Wist je dat jouw Google Bedrijfsprofiel op een mobiele telefoon een volgknop heeft zodat je gasten jouw bedrijf op Google kunnen volgen? De volgers van jouw bedrijf...
Maak een korte Google URL voor je Google Bedrijfsprofiel
In juni 2021 heeft Google de optie om korte url's te maken en te wijzigen verwijderd. Korte namen en URL's die al bestaan blijven werken.Korte Google naam en URL Google voegt steeds meer sociale media mogelijkheden aan zijn systemen toe. Lokale bedrijven zoals hotels,...