Maak een korte Google URL voor je Google Bedrijfsprofiel

Je bent hier: Home » Google Mijn Bedrijf » Maak een korte Google URL voor je Google Bedrijfsprofiel

Korte Google naam en URL

Google voegt steeds meer sociale media mogelijkheden aan zijn systemen toe. Lokale bedrijven zoals hotels, restaurants en cafes kunnen bijvoorbeeld een korte naam en URL voor hun Google Bedrijfsprofiel maken. Google heeft dit gekopieerd van de bekende sociale media platforms. Waarschijnlijk heb je zo’n korte naam en URL al voor je Facebook, Instagram, Twitter en Pinterest account, en staan ze zelfs op je menukaart gedrukt.

Een korte Google URL instellen

Voor Google stelt je een korte URL in via de website of APP van Google Mijn Bedrijf. Op de support pagina van Google Mijn Bedrijf staat beschreven hoe je een korte naam en url voor je bedrijf maakt. De korte URL ziet er zo uit:

Zet je korte Google naam op de menukaart, visitekaartjes, website, kassabon, reserveringsbevestiging, nieuwsbrief, sociale media enz.

Tips bij het kiezen van een korte naam

  1. Gebruik dezelfde korte naam als voor je sociale media kanalen.
  2. Maak zo snel mogelijk een korte naam anders loop je het risico dat deze al door een ander wordt gebruikt.
  3. Als je naam niet meer beschikbaar is maak je een combinatie van branche, naam en plaats, al dan niet met tussenstreepjes. Voorbeelden: Lekker, RestaurantLekker, LekkerAmsterdam, Restaurant-Lekker-Amsterdam.
  4. Je mag je korte naam 3x per jaar wijzigen. Hou er wel rekening mee dat je dat dan overal moet wijzigen waar je deze naam hebt gebruikt.

 

Deel de korte url en vraag om jouw horecazaak te volgen

Deel de korte URL met je gasten en vraag ze om je op Google te volgen. Precies zoals je dat al met Facebook doet.

Zodra iemand je volgt kun je een welkomstaanbieding geven. Geef bijvoorbeeld een promotiecode voor een gratis aperitief bij een diner.

Wil je zien hoe dat werkt? Klik dan op deze link en volg Horeca Webservice (de volgknop zie je alleen op een mobiele telefoon): https://g.page/horecawebservice.

De volgknop in het Google Bedrijfsprofiel van Horeca Webservice en de welkomstaanbieding

Waarom moeten je gasten je volgen op Google?

Het is een extra kanaal om je gasten te bereiken. Je volgers krijgen als eerste je berichten, evenementen en aanbiedingen te zien die je via de posts van Google Mijn Bedrijf deelt. Google zegt hierover.

U kunt plaatsen die u interesseren, zoals restaurants of bedrijven, volgen en updates ontvangen wanneer ze nieuwe posts of nieuws hebben. Als u een plaats volgt, worden updates voor die plaats weergegeven op het tabblad Voor jou in Google Maps.

Grote kans dat Google deze informatie ook gebruikt om jouw zaak in de trendinglijst op te nemen. Daardoor komt jouw zaak onder de aandacht bij mensen die je nog niet kennen. Die mensen kunnen jouw zaak dan weer in hun ‘wil ik heen’ lijstje zetten.

De volgknop in het Google Bedrijfsprofiel van Horeca Webservice

Gebruik de korte url om reviews te vragen

Er is ook een korte link waarmee je een review aan je gasten kunt vragen. Je krijgt deze link door /review achter de korte link te zetten.

Voorbeeld: https://g.page/horecawebservice/review.
Geef Horeca Webservice 5* als je dit een handige tip vindt 😉

Zet de link op de rekening, of stuur je gasten na hun bezoek een e-mail met de reviewlink. 

Meer informatie

» Google welkomstaanbieding
» Google over volgers
» Google over een kort naam en URL
» Meer over Google Mijn Bedrijf

Esther Borggreve van Queen of Hearts en John-Pierre Cornelissen van Horeca Webservice

Check nu de website van jouw restaurant

Op welk e-mailadres wil je de checklist ontvangen?

Gelukt! Controleer je e-mail inbox om je aanmelding te bevestigen.

Stappenplan 'Hoger in Google'

Op welk e-mailadres wil je het gratis stappenplan ontvangen?

Gelukt! Controleer je e-mail inbox om je aanmelding te bevestigen.

Pin It on Pinterest

Share This