Zoeken op Internet
Een zoektocht naar een restaurant of ander (horeca)bedrijf begint meestal op Google. In de zoekresultaten laat Google prominent bedrijfsgegevens zien met o.a. naam, adres, telefoonnummer, beoordelingen, openingstijden, foto’s en een link naar jouw website.
Klopt deze informatie niet dan wordt je zaak niet goed gevonden, staan je gasten voor een gesloten deur of blijven ze weg en verlies je omzet.
Voor horecagelegenheden staat er zelfs vaak een linkje van Iens, Booking.com of Thuisbezorgd bij om online te reserveren of bestellen: daar betaal je commissie voor!
Méér omzet met een goed Google bedrijfsprofiel
Bedrijven met een optimaal Google bedrijfsprofiel worden beter gevonden en beter gepresenteerd. Dat betekent méér gasten, een hogere omzet en minder commissiekosten.
In de workshop over Google Mijn Bedrijf (voorheen Google Places) optimaliseren we samen de Google bedrijfsprofielen van alle deelnemers.
Presentatie Google Bedrijfsprofielen
De workshop begint met een algemene uitleg over de Google bedrijfsprofielen en Google Mijn Bedrijf. Tijdens de presentatie leren de deelnemers:
- Wat Google Mijn Bedrijf en een Google Bedrijfsprofiel is.
- Welke informatie er in een bedrijfsprofiel aanwezig is.
- De nut en noodzaak van een goed bedrijfsprofiel.
- Hoe en waar Google Bedrijfsprofielen worden gebruikt.
- Hoe een bedrijf beter gevonden wordt met een goed profiel.
Workshop Google Mijn Bedrijf
In het tweede deel van de workshop gebruiken we Google Mijn Bedrijf voor het verbeteren we het bedrijfsprofiel van jouw eigen zaak. Dat doen we door:
- Alle gegevens in het bedrijfsprofiel te corrigeren.
- Extra informatie toe te voegen waardoor het bedrijf beter gevonden wordt.
- De juiste openingstijden toe te voegen, ook voor vakanties en zon- en feestdagen.
- Het plaatsen van reserveer- en bestellinkjes naar de eigen website om commissiekosten te besparen.
- Het bedrijfsprofiel met extra foto’s aantrekkelijker te maken.
- Een bericht of aanbiedingen direct in de Google zoekresultaten te publiceren.
- Verder leren de deelnemers hoe je kunt reageren op Google reviews.
- En hoe je de statistieken moet te lezen.
Voordelen van een goed Google bedrijfsprofiel
Met een geoptimaliseerd bedrijfsprofiel wordt een (horeca)bedrijf beter gevonden op Google en Google Maps.
- Meer omzet omdat je beter gevonden wordt.
- Minder commissiekosten omdat de gasten direct reserveren of bestellen ipv via iens, booking of via thuisbezorgd.
- Meer gasten omdat je gasten op Google zien dat je geopend bent en je betere foto’s laat zien.
- Minder klachten van gasten die voor een gesloten deur staan omdat je volgens Google geopend bent.
Praktische informatie
Presentatie zonder workshop
- Minimaal 20 personen.
- Duur: ca 30 minuten.
Workshop incl. presentatie
- Minimaal 10 en maximaal 25 personen.
- Duur: 1 dagdeel
Kosten
- Afhankelijk van de locatie en het aantal deelnemers.
- Neem contact met mij op voor meer informatie.
Benodigdheden
- Internetverbinding (WiFi of Mobiel).
- Een laptop of smartphone met WiFi aansluiting.
- Smartphone met de Google Maps App van Google.
- Foto’s van de te optimaliseren bedrijven (binnen, buiten, team, producten etc.)
Cursusdata & aanmelden
Op dit moment staan er geen workshops gepland. Laat mij via onderstaand formulier weten dat je interesse hebt om deze workshop of presentatie te volgen of aan te bieden. Bij voldoende aanmeldingen wordt een datum ingepland.
Workshop Google Mijn Bedrijf
John-Pierre Cornelissen
Expert in Google Mijn Bedrijf