06 - 1838 5549 info@horecawebservice.nl
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • YouTube
  • RSS
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • YouTube
  • RSS

8 manieren om meer positieve reviews te krijgen

Je bent hier: Home » Reviews » 8 manieren om meer positieve reviews te krijgen

door | 18 december 2022 | Reviews

Mensen, zoekmachines zoals Google, en platforms zoals Tripadvisor zien positieve reviews als een vorm van sociaal bewijs en als teken dat een restaurant goed en populair is. Daardoor staan restaurants die veel positieve reviews hebben gekregen in het algemeen hoger in de zoekresultaten.

Om een goede reputatie op te bouwen is het belangrijk dat jouw restaurant een constante stroom van positieve reviews van tevreden gasten krijgt. Om dat te bereiken moet je het je gasten zo gemakkelijk mogelijk maken om een review achter te laten. Dat kan als volgt:

8 tips voor meer goede reviews

  1. Zorg ervoor dat je altijd smakelijke gerechten en een uitstekende service levert, want tevreden gasten zijn meer geneigd om een positieve review achter te laten.
  2. Wek de juiste verwachting en zorg dat de prijs-kwaliteitverhouding in balans is. Als de gast meer verwacht dan hij krijgt, zal hij eerder een negatieve review geven dan een positieve.
  3. Maak een pagina met reviews op je website. Zet er linkjes bij naar je bedrijfspagina op reviewsites, zoals Google, Facebook en Tripadvisor en vraag de bezoeker om een review te schrijven.
  4. Vraag bij het afrekenen of de gasten tevreden zijn en vraag ze om een review achter te laten. Geef ze een kaartje met linkjes naar de review sites.
  5. Vraag op de rekening om een review te schrijven en zet er een QR-code en linkje naar de review sites bij.
  6. Stuur na een bezoek automatisch een e-mail (of SMS of Appje) vanuit het reserveringssysteem en vraag daarin of ze tevreden waren. Zo ja, vraag om een positieve review achter te laten. Zo nee, vraag om in een reactie op de e-mail te laten weten wat er beter kan.
  7. Reageer op reviews. Dit laat zien dat je het waardeert dat gasten feedback gegeven.
  8. Deel reviews op sociale media. Dit kan andere gasten aansporen om ook een review te schrijven.

Je kunt gerust meerdere manieren combineren, want niet iedereen zal bij de eerste vraag om feedback een review geven.

Vraag jij nog op andere manieren om een review? Deel je tip dan hieronder in een reactie.

Wat je zeker niet moet doen om reviews te krijgen

Er zijn ook een aantal dingen die je niet moet doen om meer positieve reviews te krijgen.

  • Geef géén aanbieding of korting in ruil voor een review. Dat is tegen de regels van de meeste reviewsites.
  • Vraag niet aan vrienden, familie en bekenden om een (valse) review te schrijven. Vraag alleen om een review als ze écht in je restaurant zijn geweest.

Positieve reviews vormen een effectieve manier om de reputatie van jouw restaurant te verhogen en meer bezoekers te trekken. Door gebruik te maken van de hierboven genoemde tips, kun je het aantal reviews van je restaurant verhogen, je reputatie versterken en meer gasten aantrekken. Zo zorg je ervoor dat je restaurant succesvol blijft in een concurrerende markt.

Deel deze tip!

Ken je iemand die iets aan deze tip heeft? Deel het bericht met hem of haar met de knoppen hierboven.

Wat vind je van deze tip?

Ik ben benieuwd of je iets aan deze tip hebt gehad. Geef hieronder een reactie om het mij te laten weten.

Waarmee kan ik je helpen?

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen of hulp nodig? Laat het mij weten, ik beantwoord je vragen en help je ook graag met het maken en onderhouden van een nieuwe website voor jouw hotel, restaurant, café of B&B.

Misschien vind je deze artikelen ook interessant

 

Hoe verwijder je een negatieve review van Google?

Hoe verwijder je een negatieve review van Google?

Door het open karakter van Google kan iedereen, gast of niet, een review over jouw restaurant op Google achterlaten. Als gasten een ervaring in jouw restaurant hebben gehad die niet aan hun verwachting voldoet dan heb je zo een negatieve review te pakken. Je kunt...

Het belang van online reviews en hoe je meer reviews krijgt

Het belang van online reviews en hoe je meer reviews krijgt

De zoektocht naar een goed restaurant begint vrijwel altijd online. Voordat iemand een restaurant reserveert heeft hij al meerdere restaurants vergeleken en tientallen reviews gelezen. Daarom zouden online reviews een niet te onderschatten onderdeel van je...

Hoger in Google door online reviews

Hoger in Google door online reviews

Restaurants en hotels staan op de 1e en 2e plaats van branches waarvan consumenten het vaakst online reviews lezen en geven. Ze doen dat direct op Google, op beoordelingssites zoals TheFork en Tripadvisor en op sociale media sites zoals Facebook. Omdat consumenten...

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

20 tips voor een ultieme Restaurant Website

Download het gratis ebook

Op welk e-mailadres wil je het ebook met mijn 20 tips ontvangen?

 

Gelukt! Controleer je e-mail inbox om je aanmelding te bevestigen.

Stappenplan 'Hoger in Google'

Op welk e-mailadres wil je het gratis stappenplan ontvangen?

Gelukt! Controleer je e-mail inbox om je aanmelding te bevestigen.

Pin It on Pinterest

Share This