Chatten met je gasten via Google

Google Mijn Bedrijf heeft nu ook een chatfunctie

Iemand die jouw bedrijfsgegevens in de Google Zoekresultaten of Google Maps ziet kan je sinds kort een chatbericht sturen. Je ontvangt de berichten via de App van Google Mijn Bedrijf en kunt direct op het bericht reageren. De chatoptie staat standaard uit en moet je inschakelen als je deze wilt gebruiken.

Op de afbeelding hieronder zie je van links naar rechts:

  1. De berichten knop in een Google Bedrijfsprofiel.
  2. Het overzicht van berichten in de App van Google Mijn Bedrijf.
  3. Een actieve chat sessie in de App van Google Mijn Bedrijf.
  4. Hoe je de chatoptie in de App van Google Mijn Bedrijf inschakelt.
Chatten met je gasten via Google

Inschakelen van de berichtenoptie

  1. Zorg dat je je Google Bedrijfsprofiel hebt geclaimd.
  2. Start de Mijn Bedrijf App.
  3. Kies in de balk onderaan voor ‘Klanten’.
  4. Kies bovenaan de tab ‘Berichten’.
  5. Klik op de knop [Berichtenfunctie] inschakelen.

In- en uitschakelen kan ook via Meer » Instellingen » Berichten.

Reageren op chatberichen

  1. Zodra iemand een bericht heeft gestuurd krijg je een melding van de Mijn Bedrijf App.
  2. Open de melding en ga naar Klanten » Berichten en open het bericht om te reageren.
  3. De klant krijgt via de Google Maps app een bericht van jouw reactie.

Meer informatie

Foto credits:  Rawpixel.com op Stock Snap

Stappenplan 'Hoger in Google'

Op welk e-mailadres wil je het gratis stappenplan ontvangen?

Gelukt! Controleer je e-mail inbox om je aanmelding te bevestigen.

Pin It on Pinterest

Share This